dijous, 18 de maig de 2017

Creatina Cel·lular NUTRISPORT


Creatina Cel·lular, què és?
La creatina és, possiblement, un dels complements de major acceptació en el sector de la nutrició esportiva a causa dels nombrosos estudis que han demostrat la seva eficàcia.
La creatina té la capacitat d'incrementar les reserves d'ATP a nivell muscular, cosa que l'ha convertit en un gran aliat per a aquells esportistes que busquen entrenar amb més intensitat i major potència.
Per això, en Nutrisport hem desenvolupat Creatina Cel·lular, un element bàsic en l'alimentació de molts esportistes.
Creatina, precursor d'ATP
L'ATP és la unitat energètica bàsica del nostre organisme i, per tant, el responsable de subministrar-nos energia durant la pràctica de l'exercici. Aquest ATP pot obtenir-se mitjançant diferents vies metabòliques, entre les quals destaquem la via de la "ATP-Fosfocreatina": la creatina (C) s'emmagatzema a la musculatura en forma de fosfocreatina (PC) i és davant d'una demanda energètica elevada que cedeix el seu grup fosfat (P) a l'ADP per formar ATP.
Però Creatina Cel·lular de Nutrisport és més que un precursor d'ATP. Creatina Cel·lular incrementa les reserves energètiques a la musculatura gràcies a la seva aportació de creatina. Alhora, constitueix una font de nutrients essencials per poder realitzar entrenaments intensos.
Creatina Cel·lular: nutrients
L-Glutamina:
Per la seva abundància en la musculatura resulta un aminoàcid indispensable en el desenvolupament de la massa muscular així com per a la seva preservació ( "aminoàcid anticatabòlic").
Taurina:
Aminoàcid que intervé en els mecanismes de transmissió nerviosa, millorant la capacitat de resposta muscular davant de qualsevol estímul. Millora el rendiment muscular durant l'exercici.
Àcid Lipoic:
Metabòlit essencial en el metabolisme energètic per la seva implicació en els processos d'obtenció d'energia durant l'entrenament.
Fructosa + Dextrosa + Maltodextrina:
Combinació d'hidrats de carboni de cadena llarga i de cadena curta que estimulen els processos d'absorció de la creatina a nivell muscular. A més, constitueixen una font energètica d'alliberament prolongat.
Creatina: beneficis
La creatina té múltiples beneficis. És un excel·lent constructor de massa muscular sense afegir greix, per la qual cosa és perfecta si vols augmentar de pes de manera saludable. A més, incrementa la força de tots els músculs i millora les funcions del cor.
Si prens creatina notaràs més energia i milloraràs el teu rendiment esportiu, sobretot en aquells esports que impliquin períodes de força curts i intensos. També té la capacitat d'accelerar els processos de recuperació i reduir la sensació de cansament.
La creatina és una fantàstica opció per a exercicis d'alta intensitat i curta durada. Tot i que pot utilitzar-se en nombroses pràctiques esportives, és en els anaeròbics, en els es pot obtenir més beneficis.
T'expliquem com prendre Creatina Cel·lular:
Fase de càrrega: Prendre 3 dosificadors de Creatina Cel·lular mitja hora abans de l'exercici i 3 dosificadors immediatament després (durant 10 dies).
Fase de manteniment: Prendre 3 dosificadors immediatament després de l'exercici durant 2 mesos.
L'aconsellable és combinar la presa "post-exercici" amb Whey Gold Protein per aconseguir un major desenvolupament muscular.

dimarts, 16 de maig de 2017

B-10 PRE-WORKOUT NUTRISPORT


Què és B10?

B10 ha estat formulat amb aquells ingredients necessaris per optimitzar el rendiment en entrenaments d'alta intensitat. Sens dubte un pre-entrenament que t'ajudarà a retardar l'fatiga muscular, inhibir l'àcid làctic i entrenar amb més potència i intensitat

Ingredients:

Entre els seus ingredients destaquem:

- Fructosa + Dextrosa + Maltodextrina: Combinació d'hidrats de carboni de cadena llarga i curta que estimulen els processos d'absorció de creatina a nivell muscular i constitueixen una font energètica d'alliberament perllongat
- Beta-Alanina: Aminoàcid que incrementa els nivells de Carnosina, metabòlit que inhibeix l'àcid làctic i permet el retard de la fatiga muscular.
- L-Arginina Alfa-cetoglutarato: Aminoàcid precursor de l'àcid nítric (NO), que permet un augment del flux sanguini gràcies a l'efecte vasodilatador permetent una major congestió muscular.
- Creatina Monohidrat: Incrementa les reserves d'ATP a nivell muscular, permetent entrenar amb més força i potència. Afavoreix la recuperació entre sèries i permet entrenar amb més intensitat.
- Guaraná (80 mg cafeïna): L'extracte de guaranà augmenta els nivells d'energia i millora el funcionament del sistema cardiovascular. Gràcies al seu contingut en cafeïna posseeix també un efecte estimulant que retarda la fatiga muscular i augmenta la capacitat de càrrega física.
- L-Leucina: A més de formar part del grup d'Aminoàcids Ramificats (BCAA) (molt abundants en els teixits musculars), constitueix una de les peces essencials en l'inici de la síntesi proteica.
- Taruina: Aminoàcid que millora el rendiment muscular durant l'exercici optimitzant l'activitat dels neurotransmissors. A més, participa en els processos de detoxificació. D'aquesta manera, afavoreix la regeneració muscular i l'eliminació de residus.
- L-Citrul·lina: Afavoreix la recirculació de l'àcid làctic i permet el retard de la fatiga muscular.
- Magnesi: Mineral molt important tant en els processos energètics del metabolisme com en els mecanismes de contracció i relaxació muscular, imprescindible per evitar rampes musculars i necessari també per a la síntesi proteica.
- Vitamines B1, B2, B3, B5, B6, B8, B9 I B12 (100% VRN *): Les vitamines del grup B intervenen en els processos d'absorció de nombrosos nutrients, són essencials per a l'obtenció d'energia i reforcen el sistema nerviós i immunològic (entre altres funcions).
- Vitamina C (100% VRN *): La vitamina C ens protegeix del desgast intern que degenera la pràctica d'exercici i retarda els processos degeneratius i l'envelliment.
al·lèrgens:
No conté ingredients al·lergènics.
Presentació i instruccions d'ús:
Borsa de 400 g. Barrejar 25 g (4 dosificadors) en 200-250 ml d'aigua, 30 minuts abans de l'exercici físic.

- Veure més a: https://nutrisport.es/fitness-musculacion/160-b10.html?search_query=b10&results=1#sthash.BHCUrA9J.dpuf

diumenge, 26 de març de 2017

VITAMINA B12

La vitamina B12 va ser descoberta fa relativament poc temps. De fet, no va ser fins l'any 1956 quan es va revelar la seva estructura, com a resultat d'un estudi d'investigació sobre l'anèmia perniciosa, un tipus d'anèmia precisament causada per les dificultats de l'organisme per absorbir la vitamina B12, produint un deteriorament en la maduració dels glòbuls vermells o eritròcits. Aquest tipus d'anèmia sol estar associada a una major sensació de fatiga, pèrdua de memòria i trastorns cognitius. L'alimentació és fonamental per evitar la manca de vitamines, en aquest cas concret la vitamina B12, una mancança que sobretot s'ha relacionat amb les dietes veganes i vegetarianes, per l'absència de carn en la dieta, el que obliga a buscar substituts com prendre'l com suplement.

Aliments amb vitamina B12
Els aliments que contenen vitamina B12 són especialment els d'origen animal, sent la carn la que conté la major quantitat. I entre elles, el primer lloc l'ocupa el fetge d'ovella (conté aproximadament 90 micrograms de vitamina B12 en cent grams de producte), seguit d'altres tipus de carn, com vedella, pollastre o gall dindi. Però també hi ha peixos, com el verat, el salmó, el pop, musclos i ostres que reporten aquesta vitamina.
Altres aliments que contenen vitamina B12 (encara que en quantitats molt més baixes que la carn), derivats d'origen animal i que, en general, també s'inclouen en la dieta vegana són els ous (pollastre, oca, ànec), el formatge ( parmesà, mozzarella, formatge d'ovella, i molts altres), la llet i el iogurt, que conté petites quantitats.
Els experts en dietètica i nutrició insisteixen en l'important que és seguir una dieta variada i equilibrada per evitar la manca de certs nutrients.
La deficiència en vitamina B12 es produeix, lògicament, per no arribar a les quantitats recomanades en la dieta diària. Les formes d'introduir aquesta vitamina en el nostre cos és a través de la dieta o per mitjà de suplements.
La importància de la vitamina B12 per a la salut
La vitamina B12 juga un paper fonamental en la salut. Així, és important per al metabolisme de les cèl·lules, especialment per a les cèl·lules de la sang i el sistema nerviós. Per aquest motiu, el dèficit d'aquesta vitamina està relacionat amb greus problemes d'anèmia (macrocítica o megaloblàstica). A més, els nivells massa baixos d'aquesta vitamina provoquen l'acumulació d'un aminoàcid produït pel cos, l'homocisteïna. L'acumulació excessiva d'homocisteïna en la sang poden provocar danys a les artèries o augmentar el risc que es obstrueixin els vasos sanguinis. Factors de riscos de problemes cardiovasculars (atacs de cor, accident cerebrovascular trombòtic, trombosi vascular ...).
Símptomes de la manca de vitamina B12
Els símptomes que alerten de la manca d'aquesta vitamina són la sensació de fatiga o cansament constant, dificultats per caminar, ansietat, tartamudesa, augment de la sensibilitat al fred, mal de cap, palpitacions, marejos i dificultats per respirar. Un cop identificats els símptomes i diagnosticat el problema, serà el metge qui ens recomanarà el tractament més adequat per evitar, entre altres, l'anèmia.

dimecres, 22 de març de 2017

SUCRE DE COCO


El sucre de coco, també conegut com sucre de lechaza de coco, és un sucre derivat de la saba de flors de cocoters. S'ha usat com un endolcidor tradicional des de fa segles en regions on floreixen els cocoters tals com el Sud-est asiàtic. El sucre de coco està majorment compost de sucrosa que li dóna el seu sabor dolç encaramel·lat. Al contrari que el sucre refinat blanc, el sucre de coco es processa molt poc i se li afegeixen pocs o cap producte químic, això significa que la majoria dels seus minerals es deixen intactes. Per aquesta raó el sucre de coco s'ha tornat cada vegada més popular a Occident com a substitut de sucre blanc i morè i es ven comunament en botigues de dietètica.


Beneficis per a la salut

Adequat per a diabètics. Un dels majors atractius del sucre de coco com a substitut del sucre és el seu baix índex glicèmic de 35 que és comparable a la majoria de les fruites i verdures. Consegüentment el sucre té poc impacte en els nivells de sucre en sang, fent que sigui adequat per a diabètics, pre-diabètics i qualsevol persona que vulgui evitar pics de sucre en sang. La majoria dels altres substituts del sucre incloent el xarop d'auró i la mel, tenen un alt índex glicèmic de 69 o més, mentre que el sucre refinat pot arribar a més de 90.

Ric en aminoàcids. A causa de que no és processat, el sucre de coco conté els mateixos 16 aminoàcids que la saba de la que se'n deriva. Concretament, 100 grams de sucre de coco ens subministren 34.2 mil·ligrams d'àcid glutàmic (un neurotransmissor essencial per a una funció cerebral adequada), 11.2 milligramos d'àcid aspàrtic (fomenta la funció metabòlica i s'usa per tractar la depressió), 15.4 mil·ligrams d'treonina ( manté un equilibri de proteïnes en el cos) i 8.2 mil·ligrams de serina (ajuda en la funció cerebral i del sistema nerviós), a més de quantitats menors d'aminoàcids essencials i no essencials. Aquests aminoàcids, sent components de proteïnes, són necessàries per al creixement cel·lular i la seva reparació, funció metabòlica i la producció d'hormones i enzims.

Complex vitamines B. La saba de coco és rica en vitamines, incloent 12 de les vitamines B essencials i el sucre de coco hereta aquest benefici. De totes les vitamines B, el sucre de coco conté més d'inositol (vitamina B8) que es necessita per a la formació de cèl·lules saludables i també s'ha usat per tractar l'ansietat i la tristesa. El sucre de coco també té altes quantitats de tiamina, riboflavina, àcid fòlic, turó, piridoxal, àcid paraminobenzoico, àcid pantotènic i àcid nicotínic. Fins i tot conté traces de vitamina B12 que es troben poques vegades en plantes. Totes aquestes vitamines B ajuden en el metabolisme cel·lular i ens subministren energia.
Font excel·lent de minerals en traces. Una cullereta de cafè de sucre de coco conté nombrosos minerals en traces que no es troben en el sucre refinat. Aquests minerals inclouen fòsfor (important per al creixement dels ossos i la funció renal), potassi (redueix la hipertensió i redueix els nivells de sucre en sang), nitrogen (tracta malalties cardiovasculars), magnesi (regula el metabolisme i estimula el cervell) , manganès (un important antioxidant) i coure (ajuda a alliberar l'energia i ajuda a la producció de melanina a la pell) a més de quantitats menors de zinc, ferro, calci, bor, sofre, sodi i clor.

dijous, 16 de març de 2017

dilluns, 13 de març de 2017

KEFIR, com fer-ho en 6 passos

El Kefir és un fong que en contacte amb la llet  fermenta i produeix una beguda espessa amb propietats probiòtiques. Els aliments probiòtics aporten una infinitat de beneficis a la nostra salut i el Kefir està considerat com un dels més saludables. Si es té cura com cal, el Kefir creix i pot arribar a durar molt de temps, proporcionant la possibilitat de fer aquesta beguda les vegades que vulguis. Té una aparença similar a la del iogurt però la seva consistència és menor i el seu sabor més agre.

1: Per preparar el kefir de llet casolà necessitaràs aconseguir alguns nòduls de kefir, nosaltres té’ls regalem,  no importa la quantitat perquè si els conserves adequadament creixeran. Introdueix-los en un pot de vidre o plàstic. És molt important que els estris de cuina que facis servir no siguin de metall ni alumini, ja que danyarien les propietats del fong.


2: Ara, afegeix la llet (és molt important que estigui a temperatura ambient). Pot ser sencera, semidesnatada o desnatada, ja que el Kefir viu de la lactosa, si no pots prendre lactosa caldrà afegir sucre per que el Kefir tingui aliment. En funció de la quantitat de nòduls que hagis afegit hauràs de posar més o menys llet, però en general, s'ha d'omplir fins a la meitat o 3/4 del pot.


3: Quan hagis afegit la llet, hauràs tapar el pot amb un drap net i no amb la seva respectiva tapa. Per què un drap? Perquè la tapa no deixaria passar res d'aire i agriaría encara més el Kefir de llet. Guarda-ho en un lloc fosc i deixa que reposi durant 24 hores. No ho guardis a la nevera, ja que el procés de fermentació no es realitza en fred.


4: Passades les 24 hores, agafa el pot i cola la llet. Recorda que el colador no pot ser metàl·lic. Amb l'ajuda d'una espàtula (de plàstic o similar) treu el fong perquè pugui colar-se bé i extreure tot el líquid. El líquid que s'extreu és el Kefir de llet, de manera que hauràs de posar-ho en un altre pot de vidre.


5: Quan ho hagis colat tot ja tindràs la teva beguda de Kefir de llet. Com veus, és similar a un iogurt líquid però el seu sabor pot ser que ho trobis un tant acid, de manera que pots afegir un parell de culleradetes de sucre panela, mel o agave. Si vols que agafi una mica més de consistència, pots deixar-la unes hores a la nevera.


6: Amb la resta de nòduls de Kefir, repetirem el mateix procés amb llet nova. Així ho conservarem i aconseguirem que vagi creixent. A mida que el fong del Kefir creixi, hauràs d'augmentar la quantitat de llet, fins que arribi el moment de fer particions i regalar-lo als teus amics, perquè serà massa per a un sol pot.

Text d'Eva López Llicenciada en Periodisme,


Des d'on ens veuen.

S'ha produït un error en aquest gadget

El racó del Te